Organikus mindennapok

Katyvaszok

Katyvaszok

Mit jelent a biokertészet?

2016. augusztus 02. - Marczinkó Ági

Új sorozatot indítok augusztustól, ahol inkább a biokertészettel kezdek el foglalkozni, ezáltal szeretném bemutatni, hogy mennyit tanultam könyvekből és saját tapasztalatból.

Mindenki egyetért abban, hogy a biokertészet azt jelenti, hogy nem használsz méreganyagokat a kerteben. Ezzel szemben az elmélet és a gyakorlat ennél sokkal távolabbra mutat. A biokertnek nemcsak a nevében, hanem ténylegesen egy fenntartható biológiai rendszernek kell lennie, amely összhangban a természettel.

dsc_0061.JPG

Mi is jelent akkor a biokert fogalma?

Egyszerű a válasz, azt ahogy használod a földet, vizet, amely mindegyike hatással van az élővilágra. A biokertészet a megelőzésről és problémák kezeléséről szól a legkevesebb vegyi anyag használata révén.

A saját tapasztalataim alapján a következőek adoptáltam a kertben:

  • Javítottam a talaj egészségét és termőképességét: A talaj ökoszisztémáját legjobban házi komposzttal vagy trágyával lehet fejleszteni. Ezekben az elpusztult organizmusok táplálják a növényeket.
  • Csökkentettem az eróziót: A fedetlen talajt az esőzések és szél továbberodálja. Érdemes mulccsal, terménnyel, vagy más természetes anyaggal befedni, hogy megőrizd a későbbiekre.
  • Csökkentettem a kártevőket és a betegségeket: Főleg a metszés, beteg növények eltávolítása és a letakarás segített.

Mint kertész igyekeztem megfigyelni a természet jeleit és következtetni ebből, hogy mit kellene csinálni. Például, amikor láttam egy fehér pillangót (káposzta lepke) szállni a kertben, akkor tudtam, hogy érdemes odafigyelni a káposztákra, brokkolira és a karfiolra, mert belülről rághatja őket a hernyó.

Ez volt a rövid bevezető a következő sorozathoz, amely a kertészetről fog szólni, olyan hasznos tudást átadva, amelyet  a mindennapokban tapasztaltam meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://katyvaszok.blog.hu/api/trackback/id/tr888905366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása